17 Mart 2014 Pazartesi

ALİCE ANOREKSİ DİYARINDA


Fotoğraf için ( tık tık )


Bu kitabın benim için önemi var. Ve okumanızı tavsiye ederim.  Özellikle de bir ebeveyn için...


İlk psikologumun annem ve benim okumamı istediği bir kitaptı. Tabi önce annem okudu. Biraz anlattı yaşayabileceklerimi ve kitabın ilk bölümünde anorexia hastalarına dair istatistiksel bilgilerin kendini ne kadar korkuttuğunu dile getirememişti...

Bense o zaman hasta olmadığımı düşündüğümden değil de ne olursa olsun kabul ettiğimden umursamıyotdum kimseyi... 


Kitap iki dilden anlatılıyor.  Biri Alice yani anoreksik genç kızımız diğeriyse annesi. Olaylar iki ayrı dilden anlatılırken aslında gerçekten de sırasıyla yaşayacaklarım vardı bu kitapta...

Bense kitabın sadece alice bölümünü okumayı tercih ettim. Nedenini anlamışsınızdır eminim :) Ve ilk önce kitabın sonunu okudum. Öldü mü(?) ,yaşıyor mu(?) diye :)


Tabi sonunu yazmıyorum :D 
Aslına bakarsanız böyle bir hastalık geldikten sonra değil gelmeden önce önlem almak lazım. Çünkü geldikten sonra zaten benim gibi kararında direten bir insansanız elinizden birşey gelmez...


Mesela insanlar konuşur ve çocuğunuz ne kadar kafasına takmaz desenizde bir yerden sonra takmaya başlar. İlk belirtiler görüldüğünde bana bir etkisi olmadı; ama her insanda başka tepki verir sonuçta!


Her neyse sonuçta gördüğünüz gibi yaşıyorum ölmedim! Ama sorsanız yıllardır çektiklerimi burda 2-3 yazıda özetlerken çocukluğumu alıp gitti... Bütün ömrümü etkileyecek yaralar bıraktı...

Ölmedim evet! Ama diye de birşey var işte...

2 yorum:

  1. kitabı merak ettim ben de bu konuyla ilgili bir film izlemiştim onu anımsadım şimdi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap çok bilgilendirici iki kişinin hastalıkla nasıl başa çıkmaya çalışıldığını ve alicenin bencilliklerini anlatıyor ...
      Bu kadar ilgili bir anne olduğundan okuyacağına eminim :)
      Sevgilerimle hem de bütün kalbimle :)

      Sil

Hoşgeldiniz :)
Beni yalnız bırakmayan yorumlarınız için şimdiden çoook teşekkür ederim ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...