20 Haziran 2015 Cumartesi

ANOREXİA SONRASI

Fotoğraflar için tık tık

Neden bu konuya değinmek istedim, bilmiyorum.
Ama yazmak istedim.
Hayatım sanki 2 dönem benim için, anoreksiyadan önce (başlık neyse de yazarken Türkçe halini yazmak daha doğru geldi.) ve anoreksiyadan sonra..
Bunun nedeni ise tabi ki yaşadıklarım!

♠ ♠ ♠ ♠ ♠ ♠ ♠ ♠ ♠ ♠ ♠ ♠ ♠ ♠ ♠ ♠ ♠ ♠ ♠ ♠ ♠ ♠ ♠ ♠ ♠ ♠ ♠ ♠ ♠ ♠ ♠ ♠ ♠ ♠ ♠

Bunu yazmamdaki en önemli sebep daha durumu vahim olmayan zayıflık takıntısı olan insanları, başlarına gelebilecekler konusunda uyarmak.
Ve kendilerine engel olabilmelerini sağlamak.
Daha fazla uzatmadan başlıyorum;

Fotoğraflar için tık tık


◘ Bir kere insanlar sizi her an patlayacak bir bomba gibi görecekler.
Her an aynı düşüncelere dalacağınızı düşünecekler!

◘ Yine aynı sebepten her yediğiniz yemeği gözleriyle inceleyecekler!

◘ İnsanlar bunu kendinize bilinçli yaptığınızı zannedecek!
Ve ''bunu kendine niye yaptın?'' diye soracaklar!

◘ Sizin bir insan olduğunuzu unutup, kırılıp incineceğinizi düşünmeden zayıflığınızla
dalga geçecekler! 

◘ Zayıf olduğunuz için direk ''sen hala anoreksiyasın'' damgası yiyeceksiniz!
Kat ettiğiniz o kadar yolu görmeyecekler bile...

◘ Başkaları canı istemediğinde yemek yemezken ya da o gün az yemesi garipsenmezken, siz bunu yaptığınızda herkesi bir telaş saracak!

 Ne zaman doktora gitseniz anoreksiya geçmişiniz dile getirilse, her şeyi anoreksiyaya bağlayacaklar ve yine öyle olduğunuzu düşünecekler!
(Bunun nedeni ise anoreksiya hastalarını sıklıkla görmemeleri!)

◘ Siz unutmaya çalıştıkça insanlar size her halleriyle hatırlatacak!

Fotoğraf için tık tık

Bu gibi ve bir çok durumla karşılaşmanız söz konusu..
Peki ben eskiden nasıldım?
Güler yüzlü, insanlarla sohbet etmeyi seven yani kısaca hayattan zevk alan bir çocuktum.
Sonrası malum.
Şimdi nasıl olduğumu az çok anlatıyorum burada zaten.


-NOT-

Dikkatinizi çektiyse, hiçbir zaman ''tam anlamıyla iyileştim'' demedim!
Diyemem de, bunu söylemek kendime yalan söylemek olur.
Ben artık takıntılarımın ne kadar yanlış olduğunu biliyorum.
Öyle uçuk kilolara inmemeye çalışıyorum.
Ve kendime nasıl engel olacağımı biliyorum.
Bunları yapabilmek ise yıllarımı aldı!
O yüzden kimsenin zayıflığına özenmeyin!
Kendi başınıza diyetler yapmayın.
Bu işin uzmanlarına gidin.
Unutmayın bu beden bir ömür sizinle, hastalıklarla dolu bir ömür geçirmek de sağlıklı bir ömür geçirmek de sizin elinizde!

17 yorum:

  1. Ne kadar güzel yazmışsın.. tamda bir saat önce dhada zayiflamam gerektiğini söylüyordm kendimden utandim aslında ne kdr şükür etsek az halimize sağlığımıza. hep özenti hep dahaa ince olmaliyim derdi.. halbuki ne gerek var. bu yazilari yazabildiğinyazabildiğin icin seni tebrik ediyorum. bizede ders oluyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımsın ya işte bak kendini dizginlemek o kadar önemli ki önemli olan tek şey sağlık şu hayatta..
      O kadar mutlu oldum ki beni şu yorumunla çok teşekkür ederim :*

      Sil
  2. Hoş geldiniz :)
    Teşekkür ederim tabi ki eklerim :)

    YanıtlaSil
  3. Bir tanem böyle düşündüğün için çok sevindim..Sağlık her şeyin üstünde..
    İnsanlar bazen karşısında ki insanın kırılacağını ve üzülebileceğini düşünmeden konuşabiliyorlar.
    Önemli olan senin sağlığın.Sende zaten bazı şeyleri fark edip, bunları aşmışsın!
    Seni çok seven ablan:*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ablam benim bitanesin çok teşekkür ederim..
      Kesinlikle öyle hiç düşünmeden konuşabiliyorlar..
      Bende seni çoook seviyorum ablam :*

      Sil
  4. Kuzum benim daha iyi olmana yine de sevindim
    Bir şeyin çözümü için ilk olarak ortada sorun olduğunu kabul etmek gerekir ki sen bu noktayı aşmışsın.
    Umarım daha iyi günlerin olur

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle tatlım benim..
      En büyük sorun kabul etmekte, kabul ettikten sonra bir şekilde çözüm bulabiliyorsun..
      Umarım bebeğim çoook teşekkür ederim :*

      Sil
  5. çevrenin, insanların farklı etkileri olabiliyor bunu ne yazık ki engellemek mümkün değil.
    ancak olumlu bir psikolojiyi yaşam tarzı haline getirmek yaşadığımız sıkıntılarımızın yoğunluğunu azaltabilir..
    umarım daha da iyi olursun canımm..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öyle ben senin sayende öğrendim bunu güzeller güzelim :)
      En güzel detayları görmezdim eskiden, iyi ki varsın :*

      Sil
  6. Ben de bazen o psikoljide gidip geliyorum çok zayıflayacağım diye. Ama ben hayatta o konuma gelemem herhalde. Yemeyi çok seviyorum ben ya. Bu arada bu zayıflığın altında maalesef kitle iletişim araçlarının çok olumsuz etkisi var. Tek bir beden kalıbını güzel gösteriyor çünkü bize.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle düşünme canım benim hiç beklemediğin anda oluyo ne oluyorsa zaten. .
      Hâlbuki herkesin kendi boyuna göre kilosu olmalı..
      Tabi sağlıklı aralıklarda ama toplum gittikçe bunu kalıplaştırıyo..

      Sil
  7. Çok doğru bilgiler olmuş gerçekten..Ama medya öyle yanıltıcı ki hepimizi özendiriyor.Dikkatli olmak şart...Sevgiler güzel kız::))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle ablam..
      Ama en önemlisi ailelerin önlem alması..
      Kilo mu vermek istiyor hemen diyetisyene onlar sağlıklı bir şekilde takıntı yapmadan kilo verdiriyorlar :)
      Öpüyorum seni ablam ;*

      Sil
  8. Şeymaa merhaba hatırladın mı beni bilmiyorum (Bitmeyen Rüyanın Perisi) yeniden yeni bir blogla geldim ve direk senin blogunu aradım buldum :)
    Yazılarını özlemişim. İnsanların ne dediklerini aldırma, çünkü onlar sürekli konuşacaklardır. :)
    Hep iyi ol, en güzel sensin unutma :)
    Öpüyorum çok :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hatırlamaz mıyım bebeğim :)
      Tekrar yazmaya başladığımda blogunu kapattığını görünce çok üzülmüştüm.
      Neyseki dönmüşün öpüyorum ki kocaman :*

      Sil
  9. kesinlikle bilgilendirici bir yazı olmuş canımm.. Bende her ne kadar çevremden gelen kilo al biraz lakırdıları yüzünden kendimi belli bir kiloya sabitlemeye çalışsam da 2 kilo alsam hala ağlama halleri yaşıyorum :/ benım konuyu bıraz daha araştırmam ve soyledıklerını sonuna kadar dıkkate almam lazım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle bebeğim çok dikkat edilmesi gereken bir konu..
      Sakın ihmal etme kilo almaktan böylesine korkmak normal değil lütfen ihmal etme :*

      Sil

Hoşgeldiniz :)
Beni yalnız bırakmayan yorumlarınız için şimdiden çoook teşekkür ederim ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...