27 Temmuz 2015 Pazartesi

DÖNEMİN YENİ HASTALIĞI→ORTHOREXİA NERVOSA!

Fotoğraf için tık tık


Beslenme bozukluğunun, gün geçtikçe arttığı bir dönemde yaşıyoruz.
Bunun en büyük sebebi ise, dış görünüme verilen önem!
Peki bu ortarexia nedir?
Aşırı derecede sağlıklı beslenme takıntısıdır.
Fark ettiyseniz, insanların çoğu sağlıklı beslenmeyi takıntı haline getirmiş durumda...
Tabi ki, bu hastalıkta diğer beslenme bozuklukları gibi hemen kendini göstermiyor.
İlk önce dikkat edilen sağlıklı beslenme durumu, gün geçtikçe takıntı haline gelmeye başlıyor.
Ve yavaş yavaş işin içinden çıkılmaz bir hale geliyor.
Esasen bu hastalıkların bu duruma gelmesinin asıl sebebi biraz da karakter.
''Neden?'' derseniz, bu duruma çok dikkat ederek baktığımda genel olarak mükemmeliyetçi insanların bu hastalığa yakalandığında ipin ucunu daha çok kaçırdığını fark ettim.
Ama beslenme bozukluklarında hiç bir hasta birbirine benzemiyor.
Bu durumda tedaviyi zorlaştırıyor.
Yani demem o ki, tabi ki sağlıklı beslenmek vücudumuz için ya da sağlığımız için çok iyi!
Ama herşey dozunda güzel!
Düşünsenize, yediğiniz sağlıksız bir gıdadan ölürcesine korkmak sağlıklı mı?
Hayattan keyif alarak mutlu olarak yaşamak herşeyden önemli..
Bunu bir çok kez söyledim, ve milyonlarca kez daha söyleyebilirim;
Sağlığınızı bir kere kaybettikten sonra geri gelmiyor.
Değer mi?

Fotoğraf için tık tık

Kafa rahatlığı diye birşey var. Ama beslenme bozukluğu yaşayan insanlar bunun ne demek olduğunu öyle uzun zamandır unutmuştur ki, arkadaşlarıyla konuşurken bile kafası doludur.
Hem de o kadar gereksiz hesaplardır ki bunlar...
Lütfen, hayatınızın, mutluluğunuzun ve sağlığınızın kıymetini bilin.
Şu hayat hiç birşeyi bu kadar takıntı haline getirecek kadar uzun sürmüyor.

...SEVGİLERİMLE...

9 yorum:

  1. Daha neler cikicak kim bilir! Hic duymamistim sayende ogrendim, maalesef herseyi abartmayi cok severiz. Hic bir sey de denge saglayamiyoruz ne kadar kotu, kendi kendimize herseyi zorlastiriyoruz...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef öyle..
      Gün geçtikçe artan beslenme bozuklukları ve hergün bir yenisi etkileniyor..
      Özellikle annelerin çok dikkat etmesi gerek, malum büyüme çağında kendini kontrol etmek o kadar kolay olmuyor..

      Sil
  2. katılıyorum herşey dozunda güzel :) ben de dikkat ediyorum ama çok fazla değil ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öyle..
      Sınırları bilmek lazım anlaştık mı ;)

      Sil
  3. bence de herşey dozunda güzel :) ben de dikkat ediyorum ama bu kadar değil..

    YanıtlaSil
  4. Çok mantıklı geldi okuyunca, tarım ilacı var mı yok mu diye nerdeyse yemekten vazgeçiyoruz bazı sebzeleri, bazen takıntıdan strese de giriyoruz, dozunu ayarlama her işte önemli^^ Bize de uğra, sevgilerle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Onun için ne yapıyomuşuuz öyle herşeyi kontrol etmeye kalmıyomuşuz :)
      Herşey organik olsun derken takıntılı olmaya gerek yok tabiki ikkat etmeliyiz ama sınırları aşmadan :))
      Kesinlikle geleceğim :))

      Sil
  5. Arkadaşlar bana göre sağlıklı beslenme takıntı halini almalıdır yoksa herşeyden az ama öz yediğinizde aslında kötğ beslenmş oluyorsunuz teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hergün tatlı yemekten felan bahsetmiyorum besinlere karşı öcü gözüyle yaklaşmamak lazım sonuçta herşey dozunda güzel :)
      Tabiki sağlıklı beslenmek lazım ama birgün yediğin zararlı bir besin için kendine eziyet etmek sonunda beslenme bozukluklarına neden oluyor ve bundan kurtulmak sanıldığı kadar kolay bir süreç değil...
      Teşekkürler yorumunuz için

      Sil

Hoşgeldiniz :)
Beni yalnız bırakmayan yorumlarınız için şimdiden çoook teşekkür ederim ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...